Πολλές φορές οι σπουδαστές ανωτέρων τάξεων μελετώντας πάρα πολλές ώρες δεν πετυχαίνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα χωρίς να μπορούν να καταλάβουν σε τι οφείλεται αυτό και ψάχνουν για βοήθεια στην επίλυση του προβλήματος. Υστερούν τεχνικά και ερμηνευτικά, βρίσκονται αντιμέτωποι με την αίσθηση πως κάτι δεν πάει καλά χωρίς να αντιλαμβάνονται ποιο είναι αυτό το κάτι ακριβώς. Τις περισσότερες φορές όμως η λύση είναι  πολύ απλή και με κατάλληλες ασκήσεις και διορθώσεις μπορεί να αντιμετωπιστεί. Συνήθως η αλλαγή του τρόπου μελέτης μπορεί να προσφέρει αποτέλεσμα τέτοιο που στο μισό χρόνο μελέτης ο σπουδαστής να αποδίδει διπλάσια, να ανέβει τεχνικά εκεί όπου ούτε ο ίδιος δεν πίστευε ότι μπορεί να φτάσει και να πετύχει εκλεπτυσμένη ερμηνεία.

     Επίσης είναι πάρα πολύ συχνό το φαινόμενο ενοχλήσεων και  πόνου στους πιανίστες. Ο πόνος τις περισσότερες φορές οφείλεται στη λανθασμένη στάση του σώματος την ώρα της μελέτης. Στην απουσία γνώσης της σωστής διαχείρισης μυϊκών ομάδων των χεριών. Λανθασμένες συνήθειες που αντιτίθενται στην ίδια την πιανιστική τεχνική.   Όλα αυτά στις πιο βαριές μορφές οδηγούν σε τενοντίτιδες, μυαλγίες, γάγγλια, συσπάσεις μυών κ.λπ. Η θεραπείες είτε φαρμακευτικές είτε φυσιοθεραπευτικές μπορούν να μειώσουν τον πόνο αλλά δεν μπορούν να τον θεραπεύσουν εντελώς διότι μόλις ενασχοληθεί ξανά ο πιανίστας με το πιάνο τα ίδια προβλήματα θα εμφανιστούν πάλι. Οποιαδήποτε πάθηση έχει προέρθει από την λανθασμένη ενασχόληση με το πιάνο μπορεί να αντιμετωπιστεί με τη χρήση του ίδιου του πιάνου ως μέσο της θεραπείας. Δηλ. αν ακυρωθεί η πρωτογενής αιτία του προβλήματος θα επιλυθεί και το πρόβλημα. Τα χέρια δεν πονάνε ποτέ αν μελετάμε σωστά. Ο πόνος είναι σήμα κινδύνου πως κάτι κάνουμε λάθος.

     Έχοντας έρθει πολλές φορές αντιμέτωπη με τα προβλήματα τέτοιου είδους έχω μελετήσει πολύ τους τρόπους επίλυσης αυτών. Πάνω στην αναζήτηση μου παρακολούθησα σεμινάρια, μελέτησα βιβλία μεγάλων ρώσων και σοβιετικών δασκάλων και πιανιστών. Βασιζόμενη στις μελέτες που έχω κάνει κατάφερα να βοηθήσω πολλούς φίλους πιανίστες, συναδέλφους και μαθητές. Και από τα αποτελέσματα τις δουλειάς μου μπορώ πλέον να πω ότι πάντα υπάρχει δυνατότητα σωστής επίλυσης των παραπάνω προβλημάτων.